Garantie & service

Luxor voert kwaliteit hoog in het vaandel en is zo zeker van de door haar afgeleverde producten dat u na levering meteen van onze uitzonderlijke garanties geniet waarvoor uw meubelen in aanmerking komen. Sinds kort hebben we, als extra klantenservice, onze Luxor-service-garantie in het leven geroepen. 

Deze garantie houdt in dat u het eerste jaar van een uniek service concept geniet.

Voorbeelden:

  • U liet uw meubelen zandstralen en herkleuren en na enige tijd heeft u door een of andere reden een kleine beschadiging. Gedurende het eerste jaar bieden wij u een gratis retoucheset met de kleur van uw meubelen.
  • Uw meubelen werden geherstoffeerd en een van de knopen of enkele koperennagels zijn losgekomen. Via onze Luxor-service-garantie bieden wij u kleine benodigdheden gratis aan en, indien we in de buurt zijn, komen we dit voor u oplossen.
  • U kocht nieuwe meubelen of liet een maatwerk uitvoeren. Een van de push-lock systemen werkt niet meer of moet wat bijgeregeld worden. Ook hiervoor geniet u van onze service en komen we dit voor u in het eerste jaar gratis oplossen.
  • ...

Indien u twijfelt of u zit met een vraag over de afwerking, bel of mail ons en wij doen voor u het nodige. We garanderen dat tekorten of constructiefouten die worden vaststgesteld aan de afgeleverde meubelen zo spoedig mogelijk worden verholpen. Als bepaalde onderdelen niet of onvoldoende aanwezig zijn bij de levering van het meubel, trachten wij dit onmiddellijk ter plaatse op te lossen of zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk bij u thuis wordt geleverd en, indien nodig, geïnstalleerd.

Bij een eventuele constructiefout, zorgen wij voor de meest efficiënte oplossing. Het verkleuren van hout, textiel, vezelstoffen en leder, het werken van hout, slijtage door veelvuldig gebruik en beschadigingen door de klant veroorzaakt, vallen uiteraard niet onder deze categorie. Meubelen die als toonzaalmodel gekocht worden vallen ook niet onder de standaard garantievoorwaarden. Alle klachten worden eerst op deskundige wijze onderzocht om te bepalen of er effectief sprake is van een constructiefout.

We wijzen ook op het feit dat verschillend gebruik van diverse zitplaatsen het uitzicht en het zitcomfort anders zal beïnvloeden. Op termijn kan een merkbaar verschil in zithardheid ontstaan op uw lievelingsplek ten opzichte van minder gebruikte zitplaatsen. De uitrekking van de bekledingsmaterialen (plooivorming), is bijgevolg geen reden tot klachten.

Kleurafwijkingen en structuurverschillen ten opzichte van de stalen kunnen voorkomen en dienen, binnen redelijke grenzen, te worden geaccepteerd. Naast de wettelijke garantie voor gebreken van 2 jaar geeft Luxor, bij gegronde klachten, supplementair de volgende bijkomende garanties:

  • 10 jaar garantie op de constructie van de romp (niet bewegende dragende delen) bij nieuw geleverde zitmeubelen. Indien Luxor ten gevolge van een terechte klacht de constructie moet herstellen worden geen kosten in rekening gebracht.

  • 5 jaar garantie op vering en zitschuimen van nieuwe zitmeubelen of vernieuwd bij herstoffering. Indien Luxor ten gevolge van een terechte klacht de vering of zitschuimen moet herstellen of vervangen, wordt rekening gehouden met de wettelijke afschrijving op duurzame gebruiksgoederen:
    - Binnen 2 jaar: geen kosten
    - Binnen 3 jaar: koper vergoedt 25% van de kosten
    - Binnen 4 jaar: koper vergoedt 50% van de kosten
    - Binnen 5 jaar: koper vergoedt 75% van de kosten

  • 5 jaar garantie op bekleding. Indien Luxor ten gevolge van een terechte klacht de bekleding geheel of gedeeltelijk moet vervangen geldt de navolgende regeling:
    - Binnen 1 jaar: geen kosten
    - Binnen 2 jaar: koper vergoedt 20% van de kosten
    - Binnen 3 jaar: koper vergoedt 40% van de kosten
    - Binnen 4 jaar: koper vergoedt 60% van de kosten
    - Binnen 5 jaar: koper vergoedt 80% van de kosten

Mis onze promoties niet!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief