Garantie & service

Luxor voert kwaliteit hoog in het vaandel en is overtuigd van de degelijkheid van de door haar geleverde producten. Zo geniet je meteen na levering van onze uitzonderlijke garanties waarvoor jouw meubelen in aanmerking komen. Sinds kort hebben we, als extra klantenservice, onze "Luxor-service-garantie" in het leven geroepen. 

Deze garantie houdt in dat je het eerste jaar van een uniek service concept geniet.

Voorbeelden:

  • Je liet jouw meubelen zandstralen en herkleuren en na enige tijd is er door een of andere reden een kleine beschadiging. Gedurende het eerste jaar bieden wij je een gratis retoucheset met de kleur van jouw meubelen.
  • Jouw zitmeubelen werden geherstoffeerd en een van de naden, knopen of enkele siernagels zijn losgekomen. Via onze Luxor-service-garantie bieden wij je kleine benodigdheden gratis aan en, indien we in de buurt zijn, komen we dit voor je oplossen.
  • Je kocht nieuwe meubelen of liet meubelen op maat plaatsen. Een van de Tip-on systemen werkt niet meer of moet bijgeregeld worden. Ook hiervoor geniet je van onze service en komen we dit voor je in het eerste jaar gratis oplossen.
  • ...

Indien je twijfelt of je zit met een vraag over de afwerking, bel of mail ons en wij doen voor jou het nodige. We garanderen dat tekorten of constructiefouten die worden vaststgesteld aan de afgeleverde meubelen zo spoedig mogelijk worden verholpen. Als bepaalde onderdelen niet of onvoldoende aanwezig zijn bij de levering van het meubel, trachten wij dit onmiddellijk ter plaatse op te lossen of zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk bij jou thuis geleverd wordt en, indien nodig, geïnstalleerd.

Bij een eventuele constructiefout, zorgen wij voor de meest efficiënte oplossing. Het verkleuren van hout, textiel, vezelstoffen en leder, het werken van hout, slijtage door veelvuldig gebruik en beschadigingen door de klant veroorzaakt, vallen uiteraard niet onder deze categorie. Meubelen die als toonzaalmodel gekocht worden vallen ook niet onder de standaard garantievoorwaarden. Alle klachten worden eerst op deskundige wijze onderzocht om te bepalen of er effectief sprake is van een constructiefout.

We wijzen ook op het feit dat verschillend gebruik van diverse zitplaatsen het uitzicht en het zitcomfort anders zal beïnvloeden. Op termijn kan een merkbaar verschil in zithardheid ontstaan op jouw lievelingsplek ten opzichte van minder gebruikte zitplaatsen. De uitrekking van de bekledingsmaterialen (plooivorming), is bijgevolg geen reden tot klachten.

Kleurafwijkingen en structuurverschillen ten opzichte van de stalen kunnen voorkomen en dienen, binnen redelijke grenzen, te worden geaccepteerd. Naast de wettelijke garantie voor gebreken van 2 jaar geeft Luxor, bij gegronde klachten, supplementair de volgende bijkomende garanties:

  • 10 jaar garantie op de constructie van de romp (niet bewegende dragende delen) bij nieuw geleverde zitmeubelen. Indien Luxor ten gevolge van een terechte klacht de constructie moet herstellen worden geen kosten in rekening gebracht.

  • 5 jaar garantie op vering en zitschuimen van nieuwe zitmeubelen of vernieuwd bij herstoffering. Indien Luxor ten gevolge van een terechte klacht de vering of zitschuimen moet herstellen of vervangen, wordt rekening gehouden met de wettelijke afschrijving op duurzame gebruiksgoederen:
    - Binnen 2 jaar: geen kosten
    - Binnen 3 jaar: koper vergoedt 25% van de kosten
    - Binnen 4 jaar: koper vergoedt 50% van de kosten
    - Binnen 5 jaar: koper vergoedt 75% van de kosten

  • 5 jaar garantie op bekleding. Indien Luxor ten gevolge van een terechte klacht de bekleding geheel of gedeeltelijk moet vervangen geldt de navolgende regeling:
    - Binnen 1 jaar: geen kosten
    - Binnen 2 jaar: koper vergoedt 20% van de kosten
    - Binnen 3 jaar: koper vergoedt 40% van de kosten
    - Binnen 4 jaar: koper vergoedt 60% van de kosten
    - Binnen 5 jaar: koper vergoedt 80% van de kosten

Mis onze promoties niet!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief